Bu yılın mart ayında pandeminin hayatımıza girmesi ile birlikte, daha önce hiç şahit olmadığımız bir şekilde hem sosyal hem de ekonomik anlamda kaçınılmaz bir değişime uğradık. Neredeyse tüm sektörlerin iş yapış şekillerini önemli ölçüde dönüştüren bu sıra dışı dönemde, e-ticaretin ve kargo sektörünün tedarik zincirindeki önemine ve yükselişine hep birlikte tanıklık ettik.
Tüketici ile e-ticaret firmaları arasında bir köprü görevi üstlenen kargo sektörü için toplu teslimat sayılarının düştüğü, hanelere tekil teslimat sayısının yükseldiği bir döneme girdik. Dolayısıyla, bu durum kargo şirketlerinin gün içinde uğradığı kapı sayısını ciddi oranda artırdı. E-ticaretteki 2 katlık büyüme kargo sektörünün işlem hacmini de doğru orantılı olarak etkiledi. Gelinen bu noktada lojistik sektörü günlük ortalama 8 milyonluk bir işlem hacmine ulaşmış durumda. Bunun 4 milyonunu kargo işlem hacmi oluşturuyor. Sektörümüz ulaşılan bu işlem hacmine cevap verebilmek için 100 binden fazla çalışanı ve ilave yapılan istihdamla tedarik zincirinin devamlılığı için var gücüyle çalıştı. Pandemi, özellikle kuryelerimizin yaptığı işin önemini bir kez daha anlamamızı sağladı. Kuryelerimiz, 7/24 hizmet anlayışıyla, Sağlık Bakanlığımızın bilgilendirmelerine göre gerekli tüm tedbirleri alarak, var güçleriyle görev yaptılar. Aynı sağlık çalışanları, güvenlik görevlileri ve market çalışanları gibi kargo çalışanları da bu zorlu sürecin halk gözündeki kahramanları oldular. Bu vesileyle her birine emekleri için bir kez daha yürekten teşekkür ederim.
E-ticarette başlayan büyüme, sektöre de yeni bir bakış açısı getirdi. 2019’un son çeyreğinde başlayan ivmeye karşılık verebilmek için, sektör olarak çok ciddi yatırımlar yaptık; dağıtım kurallarını değiştirdik. Özellikle işin zaman planlamasını doğru yönetebilmek adına tüm operasyonel süreçler için teknolojik yatırımları hızlıca hayata geçirdik. Bu değişim rüzgarında Aras Kargo olarak birkaç yıl önce başladığımız teknolojik yatırımlarımızı hızlandırarak, altyapımızı yatırımlarla daha da güçlendirdik. Bu gelişmeler ışığında; 2021 yılında da kargo sektörünün odağında dijitalleşmenin ve yeni dağıtım modellerinin yer alacağını söylemek mümkün. Sektörün dijital dönüşümünün yanı sıra e-ticaret firmalarının da bugün geldikleri noktada, pazar yeri operasyonu ile süreci destekliyor olabilmeleri önemli. Çünkü gönderiler sadece teslimattan oluşmuyor, alım da çok ciddi bir operasyonel süreç gerektiriyor. Bu süreci doğru yönetebilmek adına da iki sektör arasındaki müşteri entegrasyonları büyük önem kazanıyor. E-ticaret ve kargo sektörünün karşılıklı entegrasyon ve karşılıklı teknolojik altyapı yatırımları sayesinde büyüyen pazara hep birlikte çok daha hızlı cevap verebileceğiz. İçinde bulunduğumuz bu sürecin hepimiz adına oldukça öğretici ve geliştirici bir süreç olduğunu; kargo sektörünün ise pandemiye karşı iyi bir sınav verdiğini düşünüyorum. 2021’in tüm dünya ile birlikte ülkemize ve milletimize yeni bir nefes olmasını diliyorum.