Aras Kargo’nun temelleri kurucumuz Celal Aras tarafından 1979 yılında Aras Dağıtım ve Pazarlama’nın kurulmasıyla atıldı. 1989 yılında ise o günün şartlarında sahip olunan dağıtım gücümüzün taşımacılıkta kullanılmasına karar verilmesiyle birlikte Aras Kargo faaliyetlerine başladı. Her geçen yıl hizmet ağımızdaki gelişmeye paralel olarak müşterilerimizin beklentilerini karşılamak üzere sektöre öncülük eden yeniliklerimizi hayata geçirdik. Bu uzun yolda her zaman en değerli kaynağımız, yetkin ve tecrübeli çalışan profilimiz oldu. 16 bin Aras’ın özverili çalışmaları bize sektörde fark yaratma imkânı veriyor. 1000’e yakın şubemiz, 28 transfer merkezimiz ve 16 bin çalışanımızla büyük, güzel bir ailenin parçasıyız. Transfer merkezi, bilgi teknolojileri (IT) altyapısı ve operasyonel yatırımlarımız sayesinde etkin bir dijital dönüşüm süreci yönetimi gerçekleştiriyoruz. Yaptığımız yatırımlar ve operasyonel tecrübemiz sayesinde sektörün otomasyonla iş üreten en önemli oyuncusu haline geldik. Geçen yıl, Austrian Post’un Aras Kargo’daki hisselerini yüzde 80’e çıkarması ile bir süredir devam eden ortaklık sürecimizi tamamladık. Aras Kargo olarak, Austrian Post’un en büyük yatırımı konumundayız. 10 farklı ülkede faaliyet gösteren Austrian Post’un tecrübesini de yanımıza alarak yatırım ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Her türlü ihtiyacı karşılayacak teslimat çözümlerimizi yurt içinde ve yurt dışında müşterilerimizle buluşturuyoruz. En çok tercih edilen ürünlerimiz standart hizmetimizin yanı sıra, kapıda ödeme kolaylığı sağladığımız Aras Tahsilatlı ve hava taşımacılığına müsait illerimizde gönderi süresini hızlandıran Aras Uçak.
Diğer yandan pandeminin hayatımıza girmesiyle birlikte bu yöndeki çözümlerimize ağırlık verdik. Pandeminin oluşturduğu yeni ortamın üç büyük önleminden biri sosyal mesafe. Bu bakımdan altyapı çalışmalarına iki yıl önce başladığımız kodlu teslimat ve yeni tip çipli kimliklerde el terminali ile okuma yöntemi çalışmalarımıza hız kazandırdık ve hayati bir ihtiyaç haline gelen temassız teslimat çözümünü devreye soktuk. Burada ana hedefimiz müşterilerimizin ve çalışanlarımızın sağlıklarını korumak oldu.
Pandemi ile birlikte her gün 1 milyonun üzerinde kapı çalmaya başladık. Artan adres ve dataoperasyonunu yönetmek için harita altyapımızda önemli geliştirmeler gerçekleştirdik. Bu projeler sayesinde gönderi sayılarının yükseldiği dönemlerde ek istihdam takviyesinin yanı sıra günlük işlem hacminin doğru yönetilebilmesi için en uygun altyapıyı kurduk. Müşterilerimizin memnuniyeti için sunduğumuz çözüm ve hizmetlerin geri dönüşünü de çok iyi şekilde alıyoruz. Son üç yıldır KOBİ E-Ticaret Raporu’na göre ‘KOBİ’lerin en fazla tercih ettiği kargo şirketi’ seçiliyoruz. Ayrıca ALFA Awards’ta son iki yıldır peş peşe ‘Müşteri Deneyimini En İyi Tasarlayan ve Sunan Marka" ödülüne değer görüldük.
Aras Kargo olarak, operasyon şirketinden teknoloji şirketine dönüştüğümüz bir sürecin içerisindeyiz. 300 milyon TL’ye yakın yatırım yaparak operasyon süreçlerimizi sektörümüze örnek teşkil edecek şekilde bir adım daha ileriye taşıdık. Şube ve transfer merkezleri olmak üzere 2 başlıkta teknolojik yatırımlarımızı hayata geçiriyoruz.
Şubelerimize yönelik yatırımlarımız kapsamında makinelerimizi yedekleyerek doğal afet, deprem gibi durumlarda bile işimiz kesintiye uğramasın diye Kesintisiz Veri Güvenliği projemizi başlattık. Merkezi veri sistemi projemizle daha önce şubelerde tutulan müşteri verileri tek merkezde toplayarak, hatalı verilerin önüne geçtik. Geliştirdiğimiz self servis uygulaması ile KOBİ’lerimizin dijital dünyaya adım atmalarına öncülük ettik. Artan adres ve data operasyonunu yönetmek için harita altyapımızı geliştirdik, Kurye Rota Optimizasyonu projesini başlattık. Veriye anlık ulaşabilmek için el terminallerimize yatırım yaptık. Self servis uygulamalarımızı geliştirdik. Sesli yanıt sistemimizi ve mobil aplikasyonumuzu yeniledik.
Çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığını korumak için kargo teslim biçimimizi farklılaştırdık. Kimlik kartı okuma ve SMS kodu ile temassız teslimatı başlattık. Bu süreci en sağlıklı şekilde yönetebilmek ve müşterilerimizin bize istediği zaman ulaşabilmelerini sağlamak için çağrı yönetim süreçlerimizi baştan aşağı geliştirdik. Çağrı merkezimizin kapasitesini de 2,5 kat arttırdık. Transfer merkezi yatırımlarımız için zamanı ve kapasiteyi daha iyi yönetebilmek adına 8 transfer merkezimize yaptığımız otomasyon yatırımlarımızla yüzde 300’ün üzerinde kapasite artışı sağladık. Böylece saatlik işleme kapasitemizde gerçekleşen 3 katlık artışla sektörün otomsyonla iş üreten en önemli oyuncusu haline geldik.
Pandeminin ardından daha önce hiç olmadığı kadar sosyal ve ekonomik anlamda büyük değişim sürecine girdik. Özellikle e-ticaret tarafında yaşanan hızlı büyüme nedeniyle iki katı aşan bir iş hacmi ile karşı karşıya kaldık. Pazaryeri ve e-ticaret müşterilerimize ait gönderi sayısı iki kat arttı. Diğer yandan kurumdan kuruma gönderi yapan B2B müşterilerimizin paket sayısı ise azaldı. Buradaki değişimler iş modelimize yansıdı ve daha önce bir noktaya gidip 1’den fazla paket bırakırken, pandeminin etkisiyle birlikte eve teslimatlar artmış olup her 1 noktaya 1 paket bırakmaya başladık. Çok daha fazla adrese daha küçük paketler taşımaya başladık. Ziyaret ettiğimiz adres sayısı günlük 500 binlerden 1 milyonun üzerine çıktı. Yılın sonuna geldiğimizde ise 200 milyon adrese uğramış olduk. Yani Türkiye nüfusunu 2 kereden fazla ziyaret ettik.
Ayrıca öncesinde dijital dönüşüm yatırım planımız dahilinde başlamış olduğumuz otomasyon yatırımlarımızı daha da hızlandırdık, ülke çapında 28 transfer merkezimizin yarısının yerini değiştirdik. Yeni hatları yerleştirecek daha büyük metrekarelere geçtik. Çağrı yönetimi süreçlerimizi uçtan uca yeniledik, çağrı karşılama kapasitemizi 2,5 kat arttırdık. Sesli yanıt sistemini geliştirerek müşterilerimizin merak ettiği bilgilere çok daha hızlı ulaşmasını sağladık. Böylece hem çağrı hem şikayet sayısını ciddi oranda düşürebildik. Bu noktada esnek iş gücü modelini devreye aldık. Harita altyapımızı yeniledik varış merkezi hatalarını düşürdük. Ayrıca artan iş hacmini yeni işe alımlar ile yönettik. Bu süreçte 1000’den fazla kişiye yeni iş imkanı sunduk. Tüm bu değişimleri her gün sahada çalışan 16 bine yakın ekibimizle bir arada dayanışma içinde çalışarak yaptık. Yaptığımız tüm otomasyon yatırımları ile birlikte her gün sahada işini yapan 16 bin çalışanımız olmasa, insanları hayata bağlayan paketleri taşımamız mümkün olamazdı. Transfer merkezi çalışanlarımız, şube çalışanlarımız ve kuryelerimiz günde yüzlerce paket taşıdılar. Biz de yeni yıla onlara teşekkür ederek başlamak istedik ve ‘Olmazsan olmaz’ temasıyla bir teşekkür filmi hazırladık. Aras Kargo “sizinle” önem taşır dedik. Çalışanlarımızdan ve sektörden çok olumlu geri dönüşler aldık. Buradan bütün çalışanlarımıza süreçteki özverili çalışmaları için tekrar teşekkür ederim.
Böylece sektörün otomasyonla iş üreten en önemli oyuncusu haline geldik. Bu durum büyüme performansımıza da yansıdı. 2020 yılında çift haneli bir büyüme trendimize devam ettik ve Yüzde 65 oranında büyüme kaydettik.Müşterilerimizin artan taleplerine sürekli ve düzenli olarak cevap verebildik, verin taşırız dedik. Biz onların paketlerini taşıdık, onlar da bizi daha çok tercih ederek pek çok segmentte pazar liderliğine taşıdılar. E-ticaretin en iyilerinin seçildiği Echo Awards’te üst üste 2 kez “En iyi E-ticaret deneyimini yaşatan kargo şirketi şeçildik.
Son yıllarda tüketici alışkanlıklarındaki değişime, e-ticaret pazarındaki gelişmelere, küresel salgına ve teknoloji alanında yaşanan dönüşüme bağlı olarak kargo sektörü büyük bir ivme kazanmış durumda. Sektör dijital olarak geliştikçe; iş süreçleri basitleşirken, riskler azalıyor, verimlilik ve kapasite artışı sağlanıyor Bu gelişmelerin ışığında 2021 yılı için önceliğimizi kalite olarak belirledik. Buna göre entegrasyon, rota optimizasyonu, entegre yönetim sistemleri yatırımlarımızla kalitemizi daha da ileri bir seviyeye taşımayı hedefliyoruz. Önümüzdeki dönem için toplam 1 milyar TL yatırım hedefimiz bulunuyor. Adım adım müşteri bilgilendirmesi, alıcı kolaylığı, CRM ve müşteri hizmetleri yönetiminde atacağımız adımlarla eşsiz müşteri deneyimi yaratmayı amaçlıyoruz. Devam eden transfer merkezlerimiz ve IT altyapı yatırımlarımızla sektördeki öncü ve yenilikçi konumumuzu koruyacağız. Kurye Rota Optimizasyonu projemize ve 4 büyük şehrin ardından Anadolu’daki transfer merkezlerimizin teknolojik yatırımlarına ağırlık vereceğiz. 2021 yılında hayata geçireceğimiz bu projelerle birlikte pazar liderliğini perçinlemeyi hedefliyoruz. Aras Kargo’nun pazardaki dinamik konumunu daha da güçlendirmek ve sunduğumuz müşteri odaklı çözümlere yatırım yapmak hedefiyle çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Daima yeni olanın, sektöre katma değer katacak olan atılımların peşindeyiz. İçinde bulunduğumuz topluma, doğaya, ülkemiz ekonomisinin kalkınmasına katkı sağlayacak bir anlayışla hareket ediyoruz. Önceliğimiz kalite. Bu doğrultuda müşteri deneyimini uçtan uca mükemmelleştirmeyi amaçlıyoruz. Güncel beklentilerin karşılanması ve global değişime ayak uydurmak için iş süreçlerimizi sürekli yeniliyoruz.
Bizim için bir diğer önemli nokta; sürdürülebilirlik temel büyüme stratejileri. Bu konuda oldukça duyarlı bir yaklaşımımız var. Karbon ayak izini azaltabilmek için 2011’de filomuza elektrikli araçlar dahil etmeye başladık. Türkiye’nin ilk yüzde 100 elektrikli ticari araç filosuna sahip kargo şirketi olduk. Elektrikli araçlarımızı daha da arttırma planımız bulunuyor. Doğa Dostu Araslar platformumuz çerçevesinde ayrıca TURMEPA ile iş birliği yapıyoruz. Türkiye’nin 15 farklı kıyısında 4 yılda toplamda 4 tona yakın atığın çevreyi kirletmesini önledik. Sürdürülebilir bir dünya için çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Karbon ayak izini azaltmak ve doğa dostu yatırımlara devam etmek hedefiyle çalışmalarımızı sürdüreceğiz.