Uçtan uca müşteri memnuniyeti odağı Aras Kargo’ya iki ödül kazandırdı
Aras Kargo, müşteri deneyimini en iyi yöneten markaların yarıştığı A.L.F.A Awards’ta ‘Kargo’ ve ‘Şikayet Yönetimi Deneyimi’ kategorilerinde birinci oldu. Müşteri deneyiminde uçtan uca memnuniyete odaklanan Aras Kargo, uğradığı adres sayısında rekor seviyede artışa rağmen hizmet kalitesini artırmayı, gelen çağrı ve şikâyet sayısını ise azaltmayı başardı. Bu performansı ile Alfa Awards’ta iki ödül kazandı.
Türkiye’nin öncü ve yenilikçi kargo firması Aras Kargo, yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Aras Kargo 2016 yılında başlamış olduğu dijital dönüşüm yatırımlarına, pandeminin de etkisiyle değişen tüketici alışkanlıklarını ve artan e-ticaret hacmini en iyi şekilde yönetebilmek için yenilerini ekliyor. Transfer merkezlerini teknolojiyle entegre eden Aras Kargo, küçük paket ayrıştırma sistemi olarak bilinen “mi sorter” yatırımlarına odaklandı. Mevcut sorterlarına ilave olarak İstanbul'daki Boğaziçi ve Orhanlı, İzmir’deki Ege transfer merkezlerinde yatırımlarını tamamlayan Aras Kargo, Marmara ve Antalya transfer merkezlerinde ise sistemi devreye almak üzere. Bu yatırımlarla birlikte Aras Kargo’nun mi sorter sayısı 15’e çıkarken, saatlik paket ayrıştırma kapasitesi de 300 bin bandına yaklaştı.
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle bu yıl altıncısı düzenlenen A.L.F.A. Awards ödül töreni 6 Ekim'de İstanbul'da gerçekleşti. Alfa Awards kapsamında jürinin tüketicilerden oluştuğu bağımsız araştırmaya Türkiye genelinde 12 ilde, 1200 kişi katıldı. Araştırmada çoklu müşteri deneyimi yöntemiyle; satış öncesi ilişki gelişimi, satış sonrası müşteri devamlılığı, şikayet almama ve şikayete dönüş hızı, çok kanallı erişim, müşteri odaklı teknoloji kullanımı gibi başlıklarla markanın tüketicisiyle sürecin her aşamasındaki ilişkileri değerlendirildi.
Türkiye’nin öncü ve yenilikçi kargo firması Aras Kargo, müşteri deneyimini en iyi yöneten markaların yarıştığı A.L.F.A Awards’ta iki kategoride birinci oldu. Kargo sektöründe ve farklı sektörlerden markaların yer aldığı “Şikayet Yönetimi Deneyimi” kategorisinde müşteri deneyimini en iyi yöneten marka seçildi.
Ödülleri 16.000 Aras adına alan Aras Kargo Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Billur Burkutoğlu, müşteri deneyimini mükemmelleştirmek ideali ile çalıştıklarını ifade ederek, “müşterilerimizin bizi aramalarına gerek kalmayacak şekilde hizmet kalitemizi artırmaya odaklandık, ulaşılabilir olmak, self service kanallarının etkinliğini artırmak ve etkin çözüm sunmak konularında yaptığımız çalışmaların müşterilerimiz tarafından takdir görmesi bizleri çok mutlu etti ” dedi.
Aras Kargo önceki yıllarda da üst üste iki kez Alfa Awards Müşteri Deneyimini En İyi Tasarlayan ve Sunan marka ödülünü almıştı.
A.L.F.A. Awards’ın Metodolojisi