Lütfen Facebook Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Twitter Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Instagram Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Linked Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Youtube Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen Türkçe Sayfamız için Tıklayınız > Lütfen İngilizce Sayfamız için Tıklayınız >
Kargo Takip
Kaç Günde
En Yakın Şube
Ücret Hesapla
Kurye Çağır
Başarılı CEO'ların Pandemi Notları
Marketing Türkiye, Kasım 2020
MARKETİNG TÜRKİYE KASIM 2020

Yayın: Marketing Türkiye Dergisi

Konu: Başarılı CEO’ların Pandemi Notları

Sözcü: Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın

 

  1. Bir CEO olarak pandemi döneminin size öğrettiği en önemli şeyler neler?

Ülkemizde kargo sektörü hizmet verdiği sektörlerin gelişmesiyle birlikte her geçen gün büyümeye ve önem kazanmaya devam ediyor. Bu süreç bize sektörümüzün, kuryelerimizin yaptığı işin önemini bir kez daha gösterdi. Pandemi nedeniyle insanların evlerinde daha çok vakit geçirmeleriyle e-ticarette, buna bağlı olarak da kargo gönderilerinde artış yaşandı. Kuryelerimiz 7/24 hizmet anlayışıyla, Sağlık Bakanlığı’nın bilgilendirmelerine göre gerekli tüm sağlık ve korunma tedbirlerini alarak var güçleriyle çalıştılar. Sağlıkçılarımız ve market çalışanları gibi kargo çalışanlarımız da bu zorlu sürecin kahramanları oldular. Bu vesile ile her birine emekleri için ayrı ayrı teşekkür etmek isterim.

Süreçten öğrendiğimiz bir başka önemli nokta, tedarik zincirinin devamlılığı oldu. Türkiye, lojistik ağ bağlantıları, üretim kapasitesi, insan kaynağı, bilgi ve becerisi gibi birçok yönüyle bu konuda birçok ülkeye göre avantajlı konumda bulunuyor. Biz de bu zincirin devamlılığının önemli bir parçası olduk. Daha önce gönderi yoğunluğu olmayan bölgelerde çok hızlı yeni şubeler açtık.  Temassız teslimat sektörümüzde büyük önem kazandı. Altyapımız hazır olduğu için hızla kodlu teslimat ve yeni tip çipli kimliklerde el terminali ile okuma yöntemiyle temassız teslimata geçiş yapabildik.

Üç yıl önce başlayan dijital dönüşüm sürecini pandemi ile birlikte daha da hızlandırdık böylece sektörün en yüksek otomasyon altyapısına sahip şirketi noktasına geldik. Dijital dönüşümle yalnızca yazılım ve sistemleri değil, organizasyonumuzu, şubelerimizi ve transfer merkezlerimizi de dönüştürmeye başladık. Dijital dönüşümün olağanüstü durumlar karşısında aksiyon alma kabiliyetimizi ne kadar arttırdığını bir kez daha gördük, bu yatırımlarımızın önemini bir kez daha anladık. Çalışan ve Müşteri Memnuniyetini pusulamız yaparak müşteri odaklı çözümlere yatırım yapmaya ve ülkemizde fark yaratan kargo firması olmaya devam edeceğiz.