aras kargo logo
  • Hakkımızda
    • Vizyon, Misyon ve Politikalar
    • Yönetim Ekibimiz
    • Haberler & Duyurular
    • Reklamlarımız
  • Hizmetlerimiz
    • Bireysel Hizmetlerimiz
    • Kurumsal Hizmetlerimiz
    • Ambalaj Ürünlerimiz
  • Kariyer
    • Araslar Bizde Önem Taşır
    • Geleceğin Bizde Önem Taşır
    • İyi Bir Dünya Bizde Önem Taşır
    • Teknoloji Bizde Önem Taşır
  • Sürdürülebilirlik
    • Sürdürülebilirlik Rotası
    • Sosyal Sorumluluk Platformlarımız
    • Kalite Yönetim Sistemi
    • Sürdürülebilirlik Raporu
  • İş Ortağımız Olun
    • Acentemiz Olun
    • Aras Burası Noktası Olun
    • Esnaf Kurye Olun
    • Aracınızı Kiralayın
    • Sık Sorulan Sorular
  • Müşteri İlişkileri
    • Aras'a Sor
    • Çağrı Merkezi
    • Dolandırıcılık Farkındalığı ve Korunma Yöntemleri
    • Hasar Tazmin
    • Geri Bildirim Formu
    • SSS
  • Aras Kargo Spor Kulübü
    • Aras Kargo Spor Kulübü
  • Bize Ulaşın
    • İletişim
    • Genel Müdürlük
    • Bölge Müdürlüklerimiz
    • Şubelerimiz
    • Aras Burası Noktalarımız
    • Müşterimiz Olun
  • Kargo Takip
      Kargo takipKargo takip
      E-ticaret gönderisi
  • Ücret Hesapla
      Kargo Ücreti Hesaplama
      Yurt İçi
      Yurt Dışı
      Ücret hesaplama
      İl veya İlçe giriniz
      Ücret hesaplama
      İl veya İlçe giriniz
      listYurt içi fiyatlarına ulaşmak için tıklayınız
      Devam
  • Kurye Çağır
  • En Yakın Şubeler
      Size en yakın şubeyi bulun
      Şehir
      İl veya İlçe giriniz
      my_locationKonumumdan bul Devam
  • Menü

KURUMSAL MÜŞTERİ EDİNME VE YÖNETİM SÜREÇLERİNE YÖNELİK AYDINLATMA METNİ

ARAS KARGO YURT İÇİ YURT DIŞI TAŞIMACILIK ANONİM ŞİRKETİ

KURUMSAL MÜŞTERİ EDİNME VE YÖNETİM SÜREÇLERİNE YÖNELİK AYDINLATMA METNİ

1. Veri Sorumlusu ve Giriş

Aras Kargo Yurt İçi Yurt Dışı Taşımacılık Anonim Şirketi

Aras Kargo Yurt İçi Yurt Dışı Taşımacılık A.Ş. (“Aras Kargo”) olarak gizliliğinize ve kişisel verilerinizin korunmasına ilişkin haklarınıza saygı duyuyor ve bu kapsamda kişisel verilerinizin güvenliğini sağlamak adına gerekli tüm teknik ve idari tedbirleri alarak yüksek standartlı bir koruma sağlıyoruz.

Bu doğrultuda, mal ve hizmet satın alım süreçlerine ilişkin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“KVKK”)10. maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ kapsamında, veri sorumlusu sıfatıyla hangi veri kategorilerinizin işlendiğine ve kişisel verilerinizin toplanma yöntemlerine, işlenmesinin amaçlarına, hukuki sebeplerine, kimlere hangi amaçlarla aktarılabileceğine ve KVKK’nın 11. maddesinde sayılan haklarınıza ilişkin, siz değerli kurumsal müşteri adaylarımızı, kurumsal müşterilerimizi, kurumsal müşteri çalışanlarını/yetkililerini işbu Kurumsal Müşteri Edinme ve Yönetim Süreçlerine Aydınlatma Metni (“Aydınlatma Metni”) ile bilgilendirmek isteriz.


2. Kişisel Verileriniz ve Toplama Yöntemleri

Aras Kargo aşağıdaki tabloda yer alan kişisel veri kategorilerindeki sınırlı kişisel verilerinizi tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla, elektronik ve/veya fiziki ortamlardan www.araskargo.com.tr başta olmak üzere Aras Kargo internet siteleri, mobil uygulamaları, matbu formlar (örn. sözleşmeler, formlar), e-posta, telefon, SMS, faks, kargo / posta, çevrim içi görüşme / iletişim platformları, Aras Kargo bilişim teknolojileri sistemleri ve yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile diğer ilgili 3. kişilere ait entegre sistemler vasıtasıyla toplamaktadır.


3. Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları ve Hukuki Sebepleri

Kurumsal müşteri edinme ve yönetim süreçlerinde işlenen kişisel veri kategorileriniz*, kişisel verilerinizin işlenmesine ve aktarılmasına ilişkin amaçlar ve hukuki sebepler dahil olduğunuz kişi grubuna göre ayrıştırılan aşağıdaki tablolarda detaylı şekilde açıklanmaktadır.

* Veri kategorileri hakkında detaylı bilgi için Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından yayımlanan Veri Sorumluları Sicili Bilgi Sistemi Kılavuzu’nun 74 vd. sayfalarını inceleyebilirsiniz. Aras Kargo tarafından işlenen kişisel verilerinizin türlerine ilişkin detaylı bilgi almak için 5. başlıkta açıklanan şekilde başvuru yapabilirsiniz.

VERİ KATEGORİLERİ

HUKUKİ SEBEPLER

İŞLENME AMAÇLARI

Kimlik
  • KVKK m. 5/2(c) uyarınca bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
  • KVKK m. 5/2(f) uyarınca ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması
  • Denetim / Etik Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • Hukuk İşlerinin Takibi Ve Yürütülmesi
  • İç Denetim/ Soruşturma / İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Denetimi
  • Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Saklama ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Talep / Şikâyetlerin Takibi
İletişim
  • KVKK m. 5/2(c) uyarınca bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
  • KVKK m. 5/2(f) uyarınca ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri
  • Denetim / Etik Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • Hukuk İşlerinin Takibi Ve Yürütülmesi
  • İç Denetim/ Soruşturma / İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Denetimi
  • Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Saklama ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Talep / Şikâyetlerin Takibi
Müşteri İşlem
  • KVKK m. 5/2(c) uyarınca bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
  • KVKK m. 5/2(f) uyarınca ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri
  • Denetim / Etik Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • Hukuk İşlerinin Takibi Ve Yürütülmesi
  • İç Denetim/ Soruşturma / İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Denetimi
  • Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Saklama ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Talep / Şikâyetlerin Takibi
İşlem Güvenliği
  • KVKK m. 5/2(f) uyarınca ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri
  • Denetim / Etik Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • Hukuk İşlerinin Takibi Ve Yürütülmesi
  • İç Denetim/ Soruşturma / İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Denetimi
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
  • Saklama ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • Talep / Şikâyetlerin Takibi

4. Kişisel Verilerinizin Aktarılması

Kurumsal müşteri edinme ve yönetim süreçleri kapsamında işlenen kişisel verileriniz, KVKK’nın 8. ve/veya 9. maddelerinde düzenlenen aktarıma yönelik şartların bulunması halinde aşağıdaki alıcı gruplarına aktarılabilecektir:

Veri Aktarım Alıcı Grupları Aktarılan Veri/Özel Nitelikli Veri Kategorileri Aktarım Amacı
Tedarikçilerimiz (örn. bilişim teknolojileri, muhasebe, yasal süreçler, arşivleme gibi konularda şirketimize ürün ve hizmet sağlayan taraflar) Kimlik
İletişim
Müşteri İşlem
İşlem Güvenliği
Talep / Şikayet / Öneri
Hizmetlerimizi sunabilmek ve kurumsal faaliyetlerimizi yürütmek başta olmak üzere yukarıda her bir veri kategorisinde belirtilen amaçlarla
Yetkili kamu kurum ve kuruluşları (örn. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, mahkemeler, savcılık ve kolluk kuvvetleri, tüketici hakem heyetleri) Kimlik
İletişim
Müşteri İşlem
İşlem Güvenliği
Talep / Şikayet / Öneri
Hizmetlerimizi sunabilmek ve iş faaliyetlerimizi yürütmek başta olmak üzere yukarıda her bir veri kategorisinde belirtilen amaçlarla

5. İlgili Kişi Olarak Haklarınız

İlgili kişi olarak KVKK’nın 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahip olduğunuzu bildiririz:

  • Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme.

Yukarıda belirtilen haklarınıza yönelik başvurularınızı, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ hükümlerine uygun şekilde (yazılı olarak veya kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza veya Şirketimize daha önce bildirmiş olduğunuz ve sistemlerimizde kayıtlı olan e-posta adresiniz üzerinden elektronik olarak gerçek hak sahibi olduğunuzun tespitini gerçekleştirebilmesi amacıyla kimliğinizi doğrulayan bilgilerle / belgelerle*) Şirketimize iletebilirsiniz.

İlgili kişi olarak haklarınızı kullanırken yol gösterici olması adına Veri Sorumlusuna Başvuru Yol Haritası'nda yer alan yönlendirmeleri takip edebilirsiniz.

Önemli Not: İlgili kişi başvuruları kapsamında herhangi bir özel nitelikli kişisel veriye (örn. din bilgisi veya kan grubu bilgisi) yer verilmemesi gerektiğini önemle hatırlatmak isteriz.

Hakkımızda
Vizyon, Misyon ve Politikalar Yönetim Ekibimiz Haberler & Duyurular Reklamlarımız
Hizmetlerimiz
Bireysel Hizmetlerimiz Kurumsal Hizmetlerimiz Ambalaj Ürünlerimiz
Kariyer
Araslar Bizde Önem Taşır Geleceğin Bizde Önem Taşır İyi Bir Dünya Bizde Önem Taşır Teknoloji Bizde Önem Taşır
Sürdürülebilirlik
Sürdürülebilirlik Rotası Sosyal Sorumluluk Platformlarımız Kalite Yönetim Sistemi Sürdürülebilirlik Raporu
İş Ortağımız Olun
Acentemiz Olun Aras Burası Noktası Olun Esnaf Kurye Olun Aracınızı Kiralayın Sık Sorulan Sorular
Müşteri İlişkileri
Aras'a Sor Çağrı Merkezi Dolandırıcılık Farkındalığı ve Korunma Yöntemleri Hasar Tazmin Geri Bildirim Formu SSS
Aras Kargo Spor Kulübü
Aras Kargo Spor Kulübü
Bize Ulaşın
İletişim Genel Müdürlük Bölge Müdürlüklerimiz Şubelerimiz Aras Burası Noktalarımız Müşterimiz Olun
Aras Kargo Logo
Aras InstagramAras FacebookAras TwitterAras YoutubeAras Linkedin
Aras Google PlayAras App StoreAras App Gallery
© 2025 Aras Kargo Tüm Hakları Saklıdır
Kişisel Verilerin Korunması Bilgi Toplumu Hizmetleri Yasal Çerez Yönetimi Kullanım Koşulları